تصویر روز نجوم ناسا 5 فوریه 2023: قمر زحل به شدت می درخشد

مشتری اخیراً تاج سیاره ای را با بیشترین قمر در منظومه شمسی از زحل گرفته است. زحل با مجموع 83 قمر در بالای آن قرار داشت. مشتری اکنون با 92 تاج گذاری شده است! با این حال، اگر دانشمندان درست گفته باشند، زحل عنوان را دوباره به دست خواهد آورد زیرا آنها قمرهای بیشتری را کشف کرده اند که به دور سیاره می چرخند! از جمله قمرهای زحل و یکی از درخشان ترین آنها انسلادوس است. و امروز در تصویر روز نجوم ناسا نشان داده شد. در واقع این ماه از نور سیاره خود به شدت می درخشد. ناسا توضیح می‌دهد که بخش بزرگی از انسلادوس، که در اینجا تصویر شده است، عمدتاً توسط نور خورشید که برای اولین بار از سیاره زحل منعکس شده، روشن می‌شود. در نتیجه، قمر معمولاً سفید برفی دیده می‌شود که به رنگ طلایی بالای ابرهای زحل ظاهر می‌شود.

توضیح ناسا درباره تصویر

ناسا هنگام توضیح تنظیمات تصویر می‌گوید: «از آنجایی که بیشتر نور از سمت چپ تصویر می‌آید، پیچ و خم برآمدگی‌ها سایه‌های قابل توجهی را درست در سمت راست مرکز تصویر ایجاد می‌کند، در حالی که دره عمیق یک کیلومتری Labtayt Sulci فقط قابل مشاهده است. زیر.” در حالی که هلال نازک درخشان در سمت راست، تنها بخشی از انسلادوس است که مستقیماً توسط خورشید روشن شده است. “

مطلب پیشنهادی:  ایلان ماسک شوکه کرد، معامله با توییتر را لغو کرد - 6 دلیل

این تصویر در سال 2011 توسط فضاپیمای روباتیک کاسینی در حین نزدیک شدن به ماه گرفته شد. همانطور که گوشه پایین سمت چپ این تصویر دیجیتالی بهبود یافته را بررسی می‌کنید، توده‌های کریستالی یخ را نشان می‌دهد که گمان می‌رود از یک اقیانوس زیرزمینی می‌آیند.

اطلاعات بیشتر در مورد انسلادوس

انسلادوس توسط ستاره شناس انگلیسی ویلیام هرشل در سال 1789 کشف شد و نام آن از غول اساطیر یونان گرفته شده است. قطر آن تقریباً 500 کیلومتر است و در یک مسیر تقریباً دایره‌ای و پیشرونده در فاصله متوسط ​​238020 کیلومتر به دور زحل می‌چرخد. سطح آن بیشتر از یخ آب، با مقادیر کمی دی اکسید کربن، آمونیاک و هیدروکربن های سبک تشکیل شده است.

انسلادوس مقدار زیادی از نور خورشید را منعکس می‌کند و در نتیجه دمای سطح بسیار پایین آن در حدود -330 درجه فارنهایت (201- درجه سانتیگراد) است. با این حال، او آنقدر که به نظر می رسد غیرفعال نیست.