هشدارهای ناسا! سیارکی که با سرعت 75960 کیلومتر در ساعت در حال عبور از کنار زمین است، بالقوه خطرناک است

سیارکی به نام سیارک 2022 QX1 در حال حرکت به سمت زمین است و امروز، 31 آگوست، سیاره را از دست خواهد داد. در اینجا چیزی است که ما در مورد او می دانیم.

انتظار می رود امروز 3 سیارک با فاصله کمی از کنار زمین بگذرند. این سیارک ها با نام های سیارک 2022 QX1، سیارک 2022 QX1 و سیارک 2022 QS7 با سرعتی خیره کننده از کنار زمین عبور خواهند کرد. خوشبختانه این سیارک ها چندین میلیون کیلومتر زمین را از دست خواهند داد. بنابراین، در اینجا همه چیز در مورد سیارک 2022 QX1 است، که قرار است امروز، 31 آگوست، زمین را از دست بدهد.

سیارک 2022 QX1 امروز 31 آگوست از کنار زمین عبور خواهد کرد

سیارک 2022 QX1 در حال حاضر در راه خود به زمین است. با سرعت خیره کننده 75960 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. به گفته ناسا، سیارک 2022 QX1 تقریباً به اندازه یک هواپیما است و وسعت آن تقریباً 110 فوت است و آن را به بزرگترین سیارکی از 3 سیارکی تبدیل می کند که امروز از کنار سیاره عبور می کنند. این سیاره امروز، 31 آگوست، در فاصله نزدیک به 2.06 میلیون کیلومتری به زمین نزدیک‌ترین فاصله خود را خواهد داشت.

اگرچه انتظار نمی‌رود این سیارک آسیب احتمالی ایجاد کند، اما به دلیل نزدیکی که از کنار زمین می‌گذرد، همچنان در زمره «شیء بالقوه خطرناک» طبقه‌بندی می‌شود. دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا، اجرام نزدیک به زمین (NEO) را در صورتی که در فاصله 8 میلیون کیلومتری زمین قرار گیرند، به عنوان بالقوه خطرناک طبقه بندی می کند.

مطلب پیشنهادی:  ماسک از توییتر پولی دفاع می‌کند که اولتیماتوم تیک آبی در حال ظهور است

ماموریت لوسی ناسا برای جستجوی سیارک های تروجان در منظومه شمسی

ناسا فضاپیمای لوسی خود را در 16 اکتبر 2021 از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب کرد. به گفته ناسا، این اولین ماموریت فضایی ناسا برای مطالعه تروجان ها است، گروهی از سیارک ها که در دو گروه به دور خورشید می چرخند.

این ماموریت قبلاً مثمر ثمر بوده است، زیرا فضاپیمای تروجان جستجوی سیارک اخیراً سیارکی به نام پلیمل را کشف کرده است که ماه خود را داشت. در روزی که این کشف انجام شد، تیم ماموریت لوسی قصد داشت غیبت ستاره را در حین عبور سیارک از کنار آن مطالعه کند. قطر ماهواره پلیمل تقریباً 5 مایل است و در فاصله 200 کیلومتری از سیارک به دور این سیارک می چرخد. این سیارک نزدیک به 17 مایل قطر دارد و نزدیک به 480 میلیون مایل از زمین فاصله دارد.