ناسا می گوید سیارک 2023 WZ3 امروز از کنار زمین می گذرد. درباره این برخورد نزدیک بیشتر بدانید

در حالی که این سنگ‌های فضایی میلیون‌ها یا حتی میلیاردها کیلومتر از زمین فاصله دارند و در کمربند اصلی سیارک‌ها بین مدار مریخ و مشتری قرار دارند، مدار آنها در برخی موارد آنها را به زمین نزدیک‌تر می‌کند. فضاپیما مانند Dawn ، Osiris-Rex و Hayabusa2 به کشف و مطالعه سیارک ها کمک کرده اند و اسرار آنها را نشان می دهند. علاوه بر این، ناسا چندین تلسکوپ فضایی و رصدخانه های زمینی دارد، مانند تلسکوپ NEOWISE، آرایه میلی متری/زیر میلی متری بزرگ آتاکاما (ALMA)، Pans-STARRS1، بررسی آسمان کاتالینا، تلسکوپ فضایی هابل، و تلسکوپ فضایی هابل جدید 1 میلیارد دلاری. تلسکوپ فضایی جیمز وب

با استفاده از چنین فناوری پیشرفته ای، ناسا فاش کرده است که این مورد امروز است، زیرا انتظار می رود امروز، 11 ژانویه، یک سیارک از نزدیک زمین عبور کند. همه چیز را در مورد این برخورد نزدیک بیاموزید.

سیارک 2023 WZ3: سرعت، اندازه و بیشتر

این سیارک توسط مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین (CNEOS) ناسا به عنوان سیارک 2023 WZ3 تعیین شده است. انتظار می‌رود این سیارک نزدیک به زمین (NEA) با سرعتی در حدود 14352 کیلومتر در ساعت نزدیک‌ترین فاصله خود را به سیاره داشته باشد. در نزدیکترین نزدیکی خود، از فاصله تقریباً 6.1 میلیون کیلومتری از سیاره عبور خواهد کرد. توجه به این نکته ضروری است که اگرچه به دلیل فاصله ترانزیت نزدیک، سیارک نزدیک به زمین نامیده شده است، انتظار نمی رود که واقعاً بر این سیاره تأثیر بگذارد.

مطلب پیشنهادی:  محصولات را می توان روی سیارک ها کشت کرد! در اینجا چیزی است که این مطالعه هیجان انگیز نشان می دهد

متعلق به گروه آپولو از سیارکهای نزدیک به زمین است که سنگهای فضایی در حال عبور از زمین با محورهای semimajor بزرگتر از زمین هستند. این سیارک ها به نام عامیانه غول پیکر آپولو در سال 1862 نامگذاری شده اند که توسط ستاره شناس آلمانی کارل رینوموت در دهه 1930 کشف شده است.

سیارک چقدر بزرگ است؟

به گفته ناسا، سیارک 2023 WZ3 تقریباً 115 فوت عرض دارد که تقریباً به اندازه یک هواپیما است! این سیارک بزرگتر از سیارک چلیابینسک است که در سال 2013 ویران کرد و به بیش از 7000 ساختمان آسیب رساند و نزدیک به 1000 مجروح بر جای گذاشت. با وجود اندازه آن، این سیارک به عنوان یک سیارک بالقوه خطرناک معرفی نشده است. فقط اجرام آسمانی بزرگتر از 492 فوت که از فاصله نزدیکتر از 7.5 میلیون کیلومتر از زمین عبور می کنند، چنین تعیین شده اند.

به گفته ناسا ، سیارک 2023 WZ3 قبلاً از کنار زمین گذشت. این نخستین بار در 15 مه 1970 ، هنگامی که این سیاره را با سرعت 73 میلیون کیلومتر از زمین عبور داد ، به زمین نزدیک شد. پس از امروز ، این سیارک گروه آپولو در 18 اکتبر 2036 از زمین پرواز می کند و این کار را در حدود 68 میلیون کیلومتر انجام می دهد.

این داستان های برتر را نیز بخوانید:

نبرد AI اعصار! مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده با هوش مصنوعی پیشرفته تهدیدی برای تضعیف دموکراسی است. برخی از جزئیات جالب در این مقاله. اینجا را ببینید.

ChatGPT-Maker در مقابل NYT! مجموعه ای از دعاوی در دادگاه فدرال نیویورک آینده ChatGPT و سایر محصولات هوش مصنوعی را آزمایش خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:  این سیارک ترسناک 24 ساعت پیش تقریباً به زمین برخورد کرد و به طرز خطرناکی نزدیک شد

همه چیز در مورد آن را اینجا بخوانید.

زندگی آپارتمانی! روبات ها به عنوان سرآشپز، وسایل برقی مجهز به هوش مصنوعی و دیگر وسایل آشپزخانه با فناوری پیشرفته این نوید را می دهند که مردم مجبور نیستند خودشان بپزند – یا نوشیدنی ها را مخلوط کنند.

بپرید و ببینید اینجا چه خبر است.

یک چیز دیگر! ما اکنون در کانال های واتس اپ هستیم! ما را در آنجا دنبال کنید تا هیچ به روز رسانی دنیای فناوری را از دست ندهید. برای دنبال کردن کانال واتساپ HT Tech کلیک کنید اینجا برای پیوستن به هم اکنون!