ناسا فاش کرد که سیارک 2023 GG با سرعت سرسام آوری به زمین نزدیک می شود

اگرچه اکثر سیارک ها در حلقه ای بین مدار مریخ و مشتری به نام کمربند سیارکی قرار دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها هرگز به زمین نزدیک نشده اند. در واقع، برخی از سنگ های فضایی بزرگ در گذشته به زمین راه یافته و به سطح زمین برخورد کرده اند. همین دیروز، دو سیارک، به ترتیب 110 فوت و 77 فوت عرض، با زمین برخورد نزدیک داشتند.

ناسا سیارک دیگری را دید که قرار است امروز نزدیکی نزدیک به سیاره داشته باشد.

جزئیات سیارک 2023 GG

این سیارک که سیارک 2023 GG نام دارد، امروز، 11 آوریل، نزدیک ترین فاصله خود را به زمین خواهد داشت. به گفته ناسا، این سنگ فضایی در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری نزدیکترین فاصله خود را به سیاره خواهد داشت. در حال حاضر با سرعت سرسام آور 38007 کیلومتر در ساعت به سمت زمین حرکت می کند.

این اندازه سیارک است که نگران کننده است. به گفته ناسا، سیارک 2023 GG تقریباً 240 فوت عرض دارد که تقریباً به اندازه یک بوئینگ 747 است!

اطلاعات بیشتر

به گفته ناسا، سیارک 2023 GG متعلق به گروه سیارک آپولو است، که گروهی از سیارک های نزدیک به زمین هستند که به نام سیارک عظیم آپولو در سال 1862، توسط ستاره شناس آلمانی کارل راینموت در دهه 1930 کشف شد. سیارک‌های آپولو آن دسته از سنگ‌های فضایی هستند که از زمین عبور می‌کنند و دارای محورهای نیمه بزرگ‌تر از محور زمین هستند.

مطلب پیشنهادی:  کاربران گوگل کروم به تازگی این آپدیت جدید را دریافت کرده اند! اما یکی از ویژگی های اپل، موزیلا مورد انتقاد قرار گرفت

بر اساس گزارش the-sky.org، چند روز پیش در 5 آوریل کشف شد و تنها 446 روز طول می کشد تا یک دور به دور خورشید کامل شود. در طول این سفر حداکثر فاصله آن از خورشید 204 میلیون کیلومتر و نزدیکترین فاصله آن 138 میلیون کیلومتر است.

ناسا برای شناسایی سیارک های بالقوه خطرناک چه می کند؟

ناسا از آخرین فناوری موجود استفاده می کند. دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای (PDCO) را تأسیس کرد که توسط بخش علوم سیاره ای در مقر ناسا در واشنگتن دی سی اداره می شود. PDCO تشخیص زودهنگام اجرام بالقوه خطرناک (PHOs) را تضمین می کند – سیارک ها و دنباله دارهایی که پیش بینی می شود مدار آنها را تا 0.05 واحد نجومی زمین (5 میلیون مایل یا 8 میلیون کیلومتر) و به اندازه کافی بزرگ برای رسیدن به سطح زمین برساند – یعنی بیشتر از 30 تا 50 متر.

ناسا این اشیاء را ردیابی و مشخص می کند و هشدارهایی درباره تاثیرات احتمالی صادر می کند و اطلاعات به موقع و دقیق ارائه می دهد.