تصویر روز نجوم ناسا 16 مه 2023: تاج خورشیدی که در حین خورشید گرفتگی مشاهده شد

ناسا هر روز تصویر نجومی روز خود را منتشر می کند و تصاویر خیره کننده ای از اجرام آسمانی را که توسط عکاسان نجومی از سراسر جهان گرفته شده است، منتشر می کند و همیشه ما را مسحور می کند. در مرکز منظومه شمسی ما خورشید قرار دارد، یک توپ درخشان داغ از هیدروژن و هلیوم. حدود 150 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد و بزرگ‌ترین جرم منظومه شمسی است که به اندازه‌ای بزرگ است که نزدیک به 1.3 میلیون زمین را درون خود جای دهد. به گفته ناسا، خورشید حدود 4.5 میلیارد سال سن دارد و این یکی از دلایل اصلی این است که همه چیز در منظومه شمسی ما در مدار خود باقی می ماند.

عکس روز نجوم ناسا امروز تصویری از تاج خورشیدی است که در طی یک خورشید گرفتگی کامل دیده می شود. به گفته ناسا، دمای تاج خورشیدی می تواند به 2 میلیون درجه برسد و همچنین منطقه ای است که باد خورشیدی از آنجا منشا می گیرد. در حالی که داغ ترین بخش خورشید هسته آن است، یکی از گیج کننده ترین ویژگی های آن تاج است که بیش از 1 میلیون کیلومتر از سطح آن امتداد دارد. فقط در زمان خورشید گرفتگی، زمانی که تابش اصلی از سطح خورشید توسط ماه مسدود می شود، دیده می شود.

این عکس شگفت‌انگیز توسط عکاس نجومی راینهولد ویتیک در خلال یک خورشید گرفتگی کامل که در آوریل امسال رخ داد، ثبت شد.

بیشتر عکس ها به اندازه کافی شکوه تاج خورشیدی را به تصویر نمی کشند. دیدن دست اول تاج در طی یک خورشید گرفتگی کامل غیرقابل مقایسه است. چشم انسان می‌تواند برای دیدن ویژگی‌ها و وسعتی که دوربین‌های معمولی معمولاً قادر به دیدن آن نیستند، سازگار شود. اما به عصر دیجیتال خوش آمدید. تصویر برجسته ترکیبی از نوردهی های دیجیتالی کوتاه و طولانی است که در Exmouth استرالیا گرفته شده است، که برای برجسته کردن ویژگی های ضعیف و گسترده در تاج در طی خورشید گرفتگی کامل آوریل 2023 پردازش شده است.

مطلب پیشنهادی:  درآمد سه ماهه سوم سال 2024 مایکروسافت (MSFT).

لایه های پیچیده و سوزاننده درخشان ترکیبی از گاز داغ و میدان های مغناطیسی در حال تغییر در تاج خورشیدی به وضوح قابل مشاهده است. برآمدگی های گرد درست در آن سوی لبه خورشید صورتی روشن به نظر می رسند. تصاویری که چند ثانیه قبل و بعد از خسوف کامل گرفته شده اند، اجمالی از پس زمینه خورشید، معروف به مهره های بیلی و یک اثر حلقه الماس را نشان می دهند. خورشید گرفتگی کامل بعدی در آوریل 2024 از آمریکای شمالی عبور خواهد کرد.