ناسا درباره نزدیک شدن به سیارک 2023 HY3 TODAY هشدار داد

در حالی که ناسا، ESA و سایر آژانس های فضایی فناوری های پیشرفته ای را برای مکان یابی، ردیابی و رصد سیارک ها در فضا توسعه داده اند، اولین کشف یک سیارک به طور تصادفی اتفاق می افتد! اخترشناس جوزپه پیاتزی در سال 1801 هنگام تهیه نقشه ستاره ای، به طور تصادفی یک شی کوچک به قطر حدود 1000 کیلومتر (تقریباً دو برابر طول ایالت نیویورک) کشف کرد و نام آن را سرس گذاشت. این سیارک همچنین بزرگترین سنگ فضایی است که تاکنون مشاهده شده است.

اگرچه ناسا به این اندازه نزدیک نیست، اما هشداری درباره سیارکی صادر کرده است که انتظار می رود امروز نزدیک ترین فاصله خود را به زمین داشته باشد.

سیارک 2023 HY3

دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا مسئول رصد آسمان و رصد اجرام مختلف نزدیک به زمین (NEO) است. این سازمان در مورد سیارکی که به عنوان سیارک 2023 HY3 نامگذاری شده است هشدار داده است. انتظار می رود این سیارک نزدیک به زمین (NEA) امروز، اول ماه مه، نزدیک ترین فاصله خود را به زمین داشته باشد.

اگرچه این سیارک بسیار نزدیک به سیاره خواهد بود، اما انتظار نمی رود که به سطح زمین برخورد کند. به گفته ناسا، سیارک 2023 HY3 در فاصله 6.3 میلیون کیلومتری از زمین می گذرد. با سرعت 23596 کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

سیارک 2023 HY3 متعلق به گروه سیارک‌های آمور است که سیارک‌های نزدیک به زمین با مدارهای بیرونی زمین، اما مدارهای درونی مریخ به نام سیارک 1221 آمور هستند.

مطلب پیشنهادی:  مراقب باش! زمین ممکن است امروز با طوفان تکان دهنده CME روبرو شود! خطر کسوف بر روی زمین آویزان است

فناوری های ناسا برای مطالعه سیارک ها استفاده می شود

ناسا نه تنها از تلسکوپ‌ها و رصدخانه‌های فضایی خود مانند NEOWISE برای رصد و مطالعه سیارک‌های دوردست، بلکه از تلسکوپ‌های زمینی مختلفی مانند آرایه میلی‌متری/زیر میلی‌متری آتاکاما (ALMA) واقع در منطقه آنتوفاگاستا در صحرای آتاکاما در شیلی استفاده می‌کند.

ناسا همچنین دارای یک سیستم جدید نظارت بر ضربه است که از الگوریتمی به نام Sentry-II برای محاسبه خطر برخورد اجرام نزدیک به زمین استفاده می کند. ناسا می تواند مسیر مداری سیارک را با استفاده از این داده های فروسرخ ردیابی کند و حتی می تواند سال های مداری آن را در آینده پیش بینی کند. تا به امروز، نزدیک به 28000 سیارک نزدیک به زمین با استفاده از ابزارهای فنی مختلف که اجرام در آسمان را ردیابی می کنند، شناسایی شده اند.