ناسا سیارک 2023 MR1 را در حال پرواز به سمت زمین ردیابی می کند! جزئیات رویکرد نزدیک را آشکار می کند

برای شناسایی، رصد و مطالعه سیارک‌ها در فضا، ناسا چندین تلسکوپ فضایی و رصدخانه‌های زمینی دارد. اینها شامل تلسکوپ فضایی معروف هابل و تلسکوپ فضایی جدید جیمز وب است. علاوه بر این، فضاپیماهایی مانند Dawn، OSIRIS-REx و Hayabusa2 نیز در مطالعه این سنگ‌های فضایی باستانی کمک کرده‌اند. در حال حاضر 1,298,210 سیارک شناخته شده در فضا وجود دارد و اگرچه همه آنها خطرناک نیستند، برخی از آنها را می توان با برهمکنش با میدان گرانشی سیاره ای مانند مشتری از مدار خارج کرد و برای برخورد احتمالی به سمت زمین حرکت کرد. بنابراین ضروری است که این سیارک ها به طور مداوم تحت نظر قرار گیرند تا ابهامات پیرامون نزدیک شدن آنها به حداقل برسد.

ناسا همچنین جزئیات یک سیارک را فاش کرد که به زودی از فاصله نزدیک از سیاره عبور خواهد کرد. اما آیا تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟ بخوانید تا متوجه شوید.

چه زمانی از زمین می گذرد؟

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط ناسا CNEOS، یک سیارک با نام سیارک 2023 MR1 با سرعتی وحشیانه به زمین نزدیک می‌شود و انتظار می‌رود که امروز، 29 ژوئن (29 ژوئن) به نزدیک‌ترین فاصله خود به این سیاره برسد.

چقدر سریع می رود؟

این سنگ فضایی در حال حاضر با سرعت 43515 کیلومتر در ساعت به سمت زمین در حال حرکت است. این سیارک تا 2.2 میلیون کیلومتری خواهد رسید، و اگرچه این فاصله ممکن است زیاد به نظر برسد، با توجه به بزرگی سیارک، تعداد نسبتاً کمی از فواصل نجومی است.

مطلب پیشنهادی:  Crypto توسط buzz هوش مصنوعی تقویت می شود زیرا این فناوری کاربردهای جدیدی را برای بلاک چین ارائه می دهد

چقدر بزرگ است؟

ناسا می گوید این یک سیارک 190 فوتی است که با یک هواپیما قابل مقایسه است! همچنین مشخص شد که سیارک 2023 MR1 متعلق به گروه سیارک‌های آپولوی نزدیک به زمین است که صخره‌های فضایی با محورهای نیمه بزرگ بزرگتر از زمین هستند. نام این سیارک ها از سیارک غول پیکر آپولو در سال 1862 گرفته شده است که توسط ستاره شناس آلمانی کارل راینموث در دهه 1930 کشف شد.

فرآیند نامگذاری سیارک

به گفته آژانس فضایی اروپا (ESA)، فرآیند تعیین نام موقت یک سیارک زمانی آغاز می شود که یک ناظر آن را در دو شب متوالی کشف کند و سپس یافته های خود را به مرکز سیاره کوچک اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) ارسال کند. IAU یک نامگذاری موقت را تعیین می کند که معمولاً از یک شماره سریال مانند “2023 KT1” تشکیل شده است. تعیین زمان شامل سال کشف سیارک و به دنبال آن دو حرف است که ترتیب کشف آن سال را نشان می دهد.