ناسا می گوید سیارک 2024 CP4 قرار است امروز از کنار زمین عبور کند. بدانید چقدر نزدیک خواهد شد

دیروز حدود 3 سیارک از زمین گذشتند و همه آنها این کار را با سرعت سرسام آوری انجام دادند. سیارک ها در مدار خود به دور خورشید می چرخند و در کمربند اصلی سیارک ها بین مدار مریخ و مشتری قرار دارند. اما گاهی اوقات این سنگ‌های فضایی با میدان گرانشی یک سیاره بزرگ تعامل دارند که می‌تواند آنها را برای برخورد احتمالی به سمت سیاره هدایت کند. آژانس‌های فضایی مدار این سنگ‌های فضایی را زیر نظر دارند تا از سناریوی برخورد احتمالی جلوگیری کنند. آنها همچنین فناوری را برای ردیابی این سنگ‌های فضایی در مدار خود و حتی منحرف کردن آنها در صورت ایجاد یک سناریوی احتمالی ایجاد کرده‌اند.

ناسا با کمک تلسکوپ های فضایی و زمینی پیشرفته خود، اخیراً سیارکی را که قرار است امروز ۱۶ فوریه از کنار زمین بگذرد، ردیابی کرد.

سیارک 2024 CP4: جزئیات

این سیارک توسط مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین (CNEOS) ناسا، سیارک 2024 CP4 نام گرفت. این موشک با سرعت سرسام آور در حدود 41804 کیلومتر در ساعت در مدار خود حرکت می کند که حتی سریعتر از موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) است! به گفته آژانس فضایی ایالات متحده، این سیارک امروز به 2.1 میلیون کیلومتری زمین خواهد رسید.

اگرچه این سیارک از نزدیک می گذرد، اما آنقدر بزرگ نیست که باعث وحشت یا آسیب احتمالی شود. به گفته ناسا، این سیارک 95 فوت عرض دارد که تقریباً به اندازه یک هواپیما است! با این حال، اگر روی زمین سقوط کند، باز هم می تواند تا حدودی آسیب وارد کند. در سال 2013، یک سیارک کوچکتر 59 فوتی بر فراز شهر چلیابینسک روسیه منفجر شد که به 7000 ساختمان آسیب رساند و بیش از 1000 نفر را مجروح کرد. این سیارک تقریباً سه برابر بزرگتر از سیارک چلیابینسک است!

مطلب پیشنهادی:  ناسا هشدار داد که سیارک غول پیکر 130 فوتی امروز با سرعت 26000 مایل در ساعت به سمت زمین پرتاب می شود.

سیارک 2024 CP4 متعلق به گروه سیارک‌های آپولوی نزدیک به زمین است که صخره‌های فضایی با محورهای نیمه اصلی بزرگ‌تر از زمین هستند. نام این سیارک ها از سیارک غول پیکر آپولو در سال 1862 گرفته شده است که توسط ستاره شناس آلمانی کارل راینموث در دهه 1930 کشف شد.

ناسا همچنین فاش کرد که سیارک 2024 CP4 قبلاً از کنار زمین عبور کرده است. اولین بار در 25 ژانویه 1968 در فاصله تقریباً 37 میلیون کیلومتری از کنار سیاره عبور کرد. ناسا می گوید پس از امروز، این سیارک دوباره در 5 ژوئن 2027 نزدیک می شود و در فاصله 33 میلیون کیلومتری از کنار سیاره عبور می کند.

اخبار برتر امروز را بیشتر بخوانید:

با استفاده از هوش مصنوعی در عرض چند دقیقه ویدیو بسازید! OpenAI Sora، مدل هوش مصنوعی جدید این شرکت را معرفی می کند که می تواند ویدیوهای واقعی یک دقیقه ای را بر اساس پیام های متنی تولید کند. همه چیز در مورد آن را اینجا بخوانید.

گوگل Gemini 1.5 را معرفی کرد! گوگل نسخه جدیدی از مدل هوش مصنوعی قدرتمند خود را منتشر می کند که می گوید می تواند حجم بیشتری از متن و ویدئو را نسبت به محصولات ساخته شده توسط رقبا پردازش کند. همه چیز درباره ی آن را اینجا خواهید یافت.

شکایتی علیه فیسبوک در جریان است! فیس بوک قرار است با یک دعوای دسته جمعی به ارزش حدود 3 میلیارد پوند به دلیل ادعاهایی که غول رسانه های اجتماعی از موقعیت غالب خود برای کسب درآمد از داده های شخصی کاربران سوء استفاده کرده است، روبرو شود. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  برنامه های تلفن خطرناک با بیش از 2 میلیون بارگیری در فروشگاه Google Play یافت شد! لیست کامل را در اینجا ببینید

یک چیز دیگر! ما اکنون در کانال های واتس اپ هستیم! ما را در آنجا دنبال کنید تا هیچ به روز رسانی دنیای فناوری را از دست ندهید. برای دنبال کردن کانال واتساپ HT Tech کلیک کنید اینجا برای پیوستن به هم اکنون!