ناسا فاش می کند که سیارک 2024 BM امروز با اندکی فاصله از زمین می گذرد. اندازه، سرعت و موارد دیگر را بررسی کنید

بر اساس جزئیات منتشر شده توسط مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین (CNEOS) ناسا، این سیارک به عنوان سیارک 2024 BM شناسایی شده است. انتظار می رود این سیارک امروز 22 ژانویه در فاصله تقریبی 3 میلیون کیلومتری از زمین بگذرد. در حال حاضر در مدار خود با سرعت 21511 کیلومتر در ساعت به سمت زمین حرکت می کند که تقریباً به سرعت موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) است! آیا سیارک خطرناک است؟ جزئیات را بررسی کنید.

سیارک 2024 BM

این سنگ فضایی متعلق به گروه سیارک‌های آپولوی نزدیک به زمین است که صخره‌های فضایی عبوری از زمین با محورهای نیمه بزرگ‌تر از محورهای زمین هستند. نام این سیارک ها از سیارک غول پیکر آپولو در سال 1862 گرفته شده است که توسط ستاره شناس آلمانی کارل راینموث در دهه 1930 کشف شد.

به گفته ناسا، این اولین بار نیست که سیارک 2024 BM به زمین نزدیک می شود. این سیاره برای اولین بار در 5 دسامبر 1900 در فاصله تقریباً 23 میلیون کیلومتری از این سیاره گذشت. پس از امروز، در 2 می 2039 در فاصله 9.7 میلیون کیلومتری از کنار سیاره عبور خواهد کرد.

چقدر بزرگ است؟

به گفته ناسا، انتظار نمی رود سیارکی که به زمین نزدیک می شود تجزیه شود و به اندازه کافی بزرگ نیست که به عنوان یک جرم بالقوه خطرناک طبقه بندی شود. این اجرام آسمانی بزرگتر از حدود 490 متر هستند که می توانند در فاصله 7.5 میلیون کیلومتری به زمین نزدیک شوند. عرض آن تقریباً 150 فوت است و به اندازه یک هواپیما بزرگ است. ناسا فاش کرده است که سیارک 2024 BM با عرض 45 فوت تقریباً به اندازه یک خانه است.

مطلب پیشنهادی:  مایکروسافت از دستیار امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

سیارک ها چگونه بر یک سیاره تأثیر می گذارند؟

سیارک ها را می توان در کمربند اصلی سیارک ها که بین مدار مریخ و مشتری قرار دارد، یافت. اگر این سنگ‌های فضایی مدارهای خاص خود را داشته باشند، چگونه روی زمین تأثیر می‌گذارند؟ ناسا می گوید این ممکن است به دلیل تعامل با میدان گرانشی یک سیاره بزرگ اتفاق بیفتد. این آنها را به سمت یک سیاره می فرستد و باعث ایجاد یک سناریوی تاثیر بالقوه می شود.

اخبار برتر امروز را بیشتر بخوانید:

اپل ویژن پرو و ​​آینده: اپل در حال حاضر برنامه های کاربردی در محل کار آینده را برای این دستگاه پیش بینی کرده است، از جمله استفاده از آن برای جراحی، تعمیر هواپیما و آموزش دانش آموزان. در اینجا بیابید که این ابزار برای انجام چه کاری آماده است.

کلاهبرداری سایبری در حال تبدیل شدن به آفت زندگی مدرن است. نزدیک به 94000 جرایم سایبری در استرالیا در سال های 2022 تا 2023 گزارش شده است که نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش داشته است. در اینجا نحوه محافظت از خود را بیاموزید.

هوش مصنوعی برای خوب یا بد؟ اگر بهبود سریع هوش مصنوعی به هدف والای خود یعنی جاودانگی دیجیتال دست یابد – همانطور که طرفدارانش معتقدند می تواند – آیا نیروی خوبی خواهد بود یا بد؟ همه چیز در مورد آن را اینجا بخوانید.

یک چیز دیگر! ما اکنون در کانال های واتس اپ هستیم! ما را در آنجا دنبال کنید تا هیچ به روز رسانی دنیای فناوری را از دست ندهید. برای دنبال کردن کانال واتساپ HT Tech کلیک کنید اینجا برای پیوستن به هم اکنون!

مطلب پیشنهادی:  گوگل قفل تب ناشناس را برای اندروید کروم می آورد